Yıldırım Sondaj Gemisi Karadeniz’de ilk görevine başlıyor « Son Bülten

27 Haziran 2026 - 06:32

Yıldırım Sondaj Gemisi Karadeniz’de ilk görevine başlıyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Yıldırım Derin Deniz Sondaj Gemisi’nin Karadeniz’deki ilk görevi için Filyos Limanı’ndan ayrıldığını açıkladı.

Yıldırım Sondaj Gemisi Karadeniz’de ilk görevine başlıyor
Son Güncelleme :

15 Mayıs 2026 - 10:03

11 views

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’nin enerji filosunun yeni üyesi Yıldırım Derin Deniz Sondaj Gemisi’nin Karadeniz’deki ilk görevi için Filyos Limanı’ndan ayrıldı. Bakanlığın yayımladığı bilgilere göre gemi, ilk olarak Türkali-16 Kuyusu’nda alt tamamlama faaliyetleri yürütecek.

Bakanlık açıklamasında, Yıldırım’ın geçtiğimiz yıl Türkiye’nin enerji filosuna katıldığı, Filyos Limanı’nda gerçekleştirilen kule montajı ile sistem testlerinin tamamlanmasının ardından operasyonlara hazır hale getirildiği belirtildi. Geminin 20 Mayıs’ta Türkali-16 Kuyusu’nda göreve başlayacağı ifade edildi.

Fatih, Yavuz, Kanuni ve Abdülhamid Han sondaj gemilerinin ardından Yıldırım’ın da devreye alınmasıyla Karadeniz’de görev yapan derin deniz sondaj gemisi sayısı 5’e yükseldi. Açıklamada, bu gelişmeyle Türkiye’nin Karadeniz’deki arama ve üretim kapasitesinin güçleneceği vurgulandı.

Bakanlığın paylaştığı bilgilere göre, Güney Kore’de inşa edilen ve “7’nci nesil ultra derin deniz sondaj gemisi” sınıfında yer alan Yıldırım, 12 bin metreye kadar sondaj yapabilme kapasitesine sahip bulunuyor.

 

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.