Uraloğlu: Orta Koridor Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendiriyor « Son Bülten

24 Haziran 2026 - 08:31

Uraloğlu: Orta Koridor Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendiriyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor’un Asya ile Avrupa arasındaki yük ve ticaret akışının Türkiye üzerinden hızlı ve kesintisiz şekilde gerçekleşmesini sağlayan stratejik bir ulaştırma hattı olduğunu belirtti.

Uraloğlu: Orta Koridor Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendiriyor
Son Güncelleme :

24 Haziran 2026 - 9:25

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Asya ile Avrupa arasındaki Orta Koridor yük ve ticaret akışının Türkiye üzerinden hızlı ve kesintisiz şekilde gerçekleşmesini sağlayan stratejik bir ulaştırma hattı olduğunu açıkladı.

Uraloğlu, Hürmüz Boğazı çevresindeki risklerin arttığı bir dönemde koridorun güvenilirliğiyle öne çıktığını ifade ederek, Türkiye’yi jeostratejik açıdan bir “güven adası” konumuna taşıdığını kaydetti.

Koridorun Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ile güçlendirildiğini vurgulayan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi, İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi ve Zengezur Koridoru ile hattın daha da büyütüldüğünü ifade etti.

Limanların demiryolu ağlarıyla entegre edilmesiyle kıtaları birbirine bağlayan bu stratejik hattın etkinliğinin ve erişim gücünün artırılmasının hedeflendiğini belirtti.

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.