Kayapınar Belediyesi yerel tohumlarla üretimi artırmayı hedefliyor « Son Bülten

26 Haziran 2026 - 17:38

Kayapınar Belediyesi yerel tohumlarla üretimi artırmayı hedefliyor

Diyarbakır Kayapınar Belediyesi, Ekoloji Komisyonu öncülüğünde yürütülen çalışmalar kapsamında yerel tohum kullanımını yaygınlaştırarak üretimi artırmayı ve biyoçeşitliliği korumayı hedefliyor.

Kayapınar Belediyesi yerel tohumlarla üretimi artırmayı hedefliyor
Son Güncelleme :

18 Mayıs 2026 - 9:28

11 views

Kayapınar Belediyesi Ekoloji Komisyonu tarafından sürdürülen çalışmalarda, aromatik özellikleri, hastalıklara karşı dayanıklılığı ve her yıl yeniden ekilebilme özelliğiyle öne çıkan genetiği değiştirilmemiş yerel tohumlarla üretim gerçekleştiriliyor. Çalışmaların, yerel biyoçeşitliliğin ve kültürel mirasın korunması açısından önem taşıdığı belirtildi.

Çalışmalar kapsamında Kayapınar Eşbaşkanı Berivan Gülşen Sincar, belediye meclis üyeleri, eşbaşkan yardımcıları ve Ekoloji Komisyonu üyeleri, Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne bağlı sera alanında bir araya geldi. Programda yerel tohumlardan yetiştirilen domates, biber ve patlıcan fideleri toprakla buluşturuldu.

Ekoloji Komisyonu üyeleri çalışmalara ilişkin yaptıkları değerlendirmede, “Nesilden nesile aktarılan bu tohumlarla toprağın sesine kulak veriyor, geleceği birlikte kuruyoruz. Yerel tohumlarla bereketi ve üretimi artırarak yarınlarımıza nefes olmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

Belediyenin yürüttüğü çalışmanın kent tarımını desteklemeyi ve gelecek nesillere sağlıklı, doğal üretim anlayışını aktarmayı amaçladığı bildirildi.

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.