İmalat sanayinde Kapasite Kullanım Oranı Mayıs ayında yükseldi « Son Bülten

28 Haziran 2026 - 04:54

İmalat sanayinde Kapasite Kullanım Oranı Mayıs ayında yükseldi

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2026 yılı Mayıs ayına ilişkin İktisadi Yönelim Anketi sonuçlarını açıkladı.

İmalat sanayinde Kapasite Kullanım Oranı Mayıs ayında yükseldi
Son Güncelleme :

22 Mayıs 2026 - 12:08

11 views

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2026 yılı Mayıs ayına ilişkin İktisadi Yönelim Anketi sonuçlarını açıkladı.

Açıklamaya göre, imalat sanayinde faaliyet gösteren 1.966 iş yerinin yanıtları toplulaştırılarak değerlendirildi.

Buna göre, mevsimsel etkilerden arındırılmış Kapasite Kullanım Oranı (KKO-MA), bir önceki aya göre 0,1 puan artarak yüzde 74,1 seviyesine yükseldi.

Mevsimsel etkilerden arındırılmamış Kapasite Kullanım Oranı (KKO) ise aynı dönemde 0,4 puanlık artış göstererek yüzde 74,2 olarak gerçekleşti.

Veriler, imalat sanayinde kapasite kullanımında sınırlı da olsa bir artışa işaret etti.

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.