Diyarbakır’da Kürt Dili Konferansı düzenlendi « Son Bülten

27 Haziran 2026 - 12:26

Diyarbakır’da Kürt Dili Konferansı düzenlendi

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun, Çand Amed Kongre Merkezi’nde düzenlenen Kürt Dili Konferansı’na katıldı. Demokratik Dil Kurumları tarafından organize edilen etkinlikte, anadilin korunması, geliştirilmesi ve toplumsal yaşamın her alanında güçlendirilmesi konusu ele alındı.

Diyarbakır’da Kürt Dili Konferansı düzenlendi
Son Güncelleme :

27 Haziran 2026 - 13:58

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun’un katılımıyla Çand Amed Kongre Merkezi’nde Kürt Dili Konferansı düzenlendi. 

Konferansta konuşan Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanı Doğan Hatun, Kürtçenin bir halkın kimliği ve varlığının temel unsuru olduğunu belirterek, “Kürtçe yaşamın her alanında hak ettiği statüye kavuşmalı” dedi. Hatun, dilin korunması ve geliştirilmesi için toplumsal sahiplenmenin önemine dikkat çekti.

Programda, anadilin eğitimden sanata ve kamusal yaşama kadar daha geniş alanlarda kullanılması gerektiği vurgulanırken, katılımcılar da konuya ilişkin görüş ve önerilerini paylaştı.

 
 

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.