Müze ve ören yerlerinde dijital dönüşüm dönemi başladı « Son Bülten

28 Haziran 2026 - 08:48

Müze ve ören yerlerinde dijital dönüşüm dönemi başladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türk Telekom arasında Müze ve ören yerlerinde yerli ve milli dijital altyapıya geçilmesini öngören protokol imzalandı. Yeni sistemle birlikte Türkiye genelinde 216 müze ve ören yerinde akıllı biletleme, yapay zeka destekli veri analitiği ve dijital ziyaretçi yönetimi uygulamaları hayata geçirilecek.

Müze ve ören yerlerinde dijital dönüşüm dönemi başladı
Son Güncelleme :

22 Mayıs 2026 - 12:33

13 views

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türk Telekom arasında imzalanan işbirliği protokolü kapsamında, müze ve ören yerlerinde dijital dönüşüm süreci resmen başlatıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde yürütülen proje ile kültürel mirasın teknoloji altyapısıyla korunması ve ziyaretçi deneyiminin modernleştirilmesi hedefleniyor.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, imzalanan protokole ilişkin yaptığı açıklamada, “Kültürel mirasımıza ait verilerin güvenliği, ülkemizin kültürel egemenliğinin ayrılmaz parçasıdır” ifadelerini kullandı.

Yeni sistem kapsamında akıllı biletleme, yapay zeka destekli veri analitiği, dijital ziyaretçi yönetimi ve yeni nesil deneyim alanları oluşturulacak. Ayrıca fiber altyapı, veri güvenliği sistemleri, müze mağazaları ve dijital ödeme altyapıları da tek bir dijital ekosistem altında entegre edilecek.

Proje ile birlikte müze ve ören yerlerinde ziyaretçi trafiğinin daha etkin yönetilmesi, kültürel mirasın dijital ortamda korunması ve Türkiye’nin turizm altyapısının teknolojiyle güçlendirilmesi amaçlanıyor.

 

 

 

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.