Ünlüce: Bu tesis Eskişehir’in 2077 yılına kadar olan ihtiyacını karşılayacak « Son Bülten

26 Haziran 2026 - 16:07

Ünlüce: Bu tesis Eskişehir’in 2077 yılına kadar olan ihtiyacını karşılayacak

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Sarısungur Mahallesi’ndeki Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi bünyesinde inşa edilecek 3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi’nin (LOT-3) yapımına düzenlenen törenle başladı. Yaklaşık 200 milyon liralık yatırımın, kentin çevre altyapısını güçlendirmesi hedefleniyor.

Ünlüce: Bu tesis Eskişehir’in 2077 yılına kadar olan ihtiyacını karşılayacak
Son Güncelleme :

26 Haziran 2026 - 16:13

Eskişehir Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, yaklaşık 60 bin metrekarelik alana kurulacak tesis, 870 bin metreküplük depolama kapasitesine sahip olacak. Tesiste yılda yaklaşık 14 bin ton inert nitelikli inşaat ve yıkıntı atığının çevreye zarar vermeyecek şekilde bertaraf edilmesi planlanıyor.

Törene Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin yanı sıra CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten ile davetliler katıldı.

İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, yapı envanteri çalışmalarında yaklaşık 52 bin binanın incelendiğini, 6 bin yapının öncelikli dönüşüm ihtiyacı bulunduğunu belirterek, bu süreçte oluşacak inşaat atıklarının çevreye zarar vermeden yönetilmesinin önemine dikkat çekti.

CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz ise Büyükşehir Belediyesinin yalnızca bugünün değil geleceğin ihtiyaçlarına yönelik projeleri hayata geçirdiğini ifade etti.

CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer de sürdürülebilir çevre yatırımlarının Eskişehir’in geleceğine güven verdiğini belirterek, “Eskişehirliler, Ayşe Başkanımızla birlikte, onun şahsında Büyükşehir Belediye çalışanlarımızla birlikte geleceklerine güvenle bakmaktalar. Güven, belki de en önemli husus belediyecilik çalışmalarında.” dedi.

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ise şehirlerde çöp, hafriyat ve atık yönetiminin uzun vadeli planlanması gerektiğini belirterek, “Bu tesis yalnızca bugünü değil, 2077 yılına kadar Eskişehir’in ihtiyaçlarını karşılayacak. Kentimizin gelecek 50 yılını planlayan önemli bir çevre yatırımı gerçekleştiriyoruz.” ifadelerini kullandı.

Ünlüce, mevcut Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi’nin yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji ürettiğini, oluşan ısının ise belediye seralarında kullanıldığını belirterek, yeni tesisin özellikle inşaat ve yıkım atıklarının çevre dostu yöntemlerle yönetilmesini sağlayacağını söyledi.

 

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.