Bayraktar: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir « Son Bülten

23 Haziran 2026 - 15:41

Bayraktar: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında enerji dönüşümü ve enerji güvenliğine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Bayraktar: Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir
Son Güncelleme :

23 Haziran 2026 - 15:43

Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında gerçekleştirilen toplantıda konuşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, enerji dönüşümünün enerji güvenliğiyle birlikte ele alınması gerektiğini vurguladı.

Türkiye’nin COP31 hazırlık sürecine değinen Bayraktar, “Enerji dönüşümü ve enerji güvenliği bir arada ilerlemelidir. Dirençli bir gelecek; daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır.” ifadelerini kullandı.

Konuşmasında küresel krizlere de değinen Bayraktar, pandemi, tedarik zinciri sorunları ve bölgesel çatışmaların enerji piyasalarında ciddi dalgalanmalara yol açtığını belirterek enerji güvenliğinin yeniden uluslararası gündemin merkezine yerleştiğini söyledi.

Elektrik çağına girildiğini vurgulayan Bayraktar, “Bu devasa artış; elektrikli araçlar, veri merkezleri, artan soğutma talebi ve modern ekonomilerimizin hızlı elektrifikasyonu tarafından tetiklenmektedir” dedi.

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.