Harris: Starmer iki ada arasındaki ilişkiyi güçlendirerek ayrılıyor « Son Bülten

22 Haziran 2026 - 15:04

Harris: Starmer iki ada arasındaki ilişkiyi güçlendirerek ayrılıyor

Dublin, 22 Haziran (Hibya)- İrlanda Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Simon Harris, İngiltere Başbakanı Keir Starmer ile iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik yürütülen çalışmalara ilişkin açıklamada bulundu.

Harris: Starmer iki ada arasındaki ilişkiyi güçlendirerek ayrılıyor
Son Güncelleme :

22 Haziran 2026 - 15:13

İrlanda Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Simon Harris, İngiltere Başbakanı Keir Starmer ile iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine ilişkin açıklama yaptı.

Harris, Starmer’ın görev sürecinde İrlanda ile Birleşik Krallık arasındaki ilişkilerin daha güçlü hale geldiğini belirtti. İki tarafın ilişkileri yeniden şekillendirme konusunda mutabakata vardığını ifade eden Harris, bu sürecin barış, refah, karşılıklı saygı ve dostluk temelleri üzerine inşa edildiğini kaydetti.

Harris açıklamasında, “Birlikte bu ilişkiyi yeniden tesis etme konusunda anlaştık. Bunu barış, refah, karşılıklı saygı ve dostluk üzerine kurduk. Hayırlı Cuma Anlaşması’nın ortak garantörleri olarak paylaştığımız sorumluluğu yerine getirmeyi sürdürdük.” ifadelerine yer verdi.

İrlanda ile Birleşik Krallık, Kuzey İrlanda’da barış sürecinin temelini oluşturan Good Friday Agreement kapsamında ortak garantör ülkeler arasında bulunuyor.

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.