Plenkovic: Totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz « Son Bülten

22 Haziran 2026 - 10:35

Plenkovic: Totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz

Zagreb, 22 Haziran (Hibya)- Hırvatistan Başbakanı Andrej Plenkovic, Anti-Faşist Mücadele Günü’nü kutlayarak, anma kültürünü besleyerek özgürlüğe, demokrasiye ve hukukun üstünlüğüne olan bağlılığı sürdürdüklerini belirtti.

Plenkovic: Totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz
Son Güncelleme :

22 Haziran 2026 - 9:54

Hırvatistan Başbakanı Andrej Plenkovic, 22 Haziran 1941’de Sisak yakınlarındaki Brezovica ormanında kurulan, Hırvatistan’ın ve o zamanki işgal altındaki Avrupa’daki ilk anti-faşist birlik olan Birinci Sisak Partizan Birliği’nin kuruluşunun yıl dönümü dolayısıyla bir mesaj yayımladı.

Hırvat anti-faşistlerin tarihi rolüne dikkat çeken Plenkovic, “Nazizm ve faşizme karşı direnişleriyle Hırvat anti-faşistler, özgürlük mücadelesine önemli bir katkıda bulunmuş ve Hırvatistan’ı II. Dünya Savaşı’nda zafer kazanan anti-faşist koalisyonun ülkeleri arasına yerleştirmiştir” dedi.

Plenkovic, ülkesinin temel değerlere olan bağlılığını vurgulayarak açıklamasını, “Anma kültürünü besleyerek, özgürlüğe, demokrasiye, hukukun üstünlüğüne ve tüm totaliter rejimlerin kınanmasına olan bağlılığımızı sürdürüyoruz” sözleriyle tamamladı.

Hibya Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.